Saturday, April 20, 2024

Hacker-Pschorr - Kellerbier (võrdlus)

Kellerbier (Paulaner, Saksamaa). prh 0,5 l. alc 5,5%. Ratebeeri liigimääratlus: "Zwickelbier / Kellerbier / Landbier" ja hinnang 45 punkti. Untappd liigimääratlus: "Kellerbier / Zwickelbier" ja hinnang 3,51 punkti

Kuna ma olin seda õlut kirjeldanud 11 aastat tagasi ning kamraad soovitas teha korduskülastuse, siis proovingi nüüd võrrelda toonase kirjeldusega.

Tookordse kääniskorgiga pudeli asemel on purk, õlle nimest on kadunud "Münchener Anno 1417", kuid muidu sidlidisain üsna sama. Valge vahtu on palju rohkem ja ta püsib kauem kui toona. Õlle värus - ilma toonase hämuta, kirkam ja kuldsem. Aroom samamoodi linnaselisem, ehkki veidi rohkem linnastamata viljatera poole kaldu.

Maitsepilt on sootuks teine - minu toonane mina ja praegune arvavad asjast üsna erinevalt. Kui tookord rääkisin ma midagi puuviljadest ja vaniljest, siis nüüd on maitsepilt lihtsalt ja monokroomselt (ehkki ikkagi meeldivalt) linnaseline. Ainuke detail, mille puhul toimub ühildumine, on võine pehmus.

Võrdluspilt räägib üsna erinevat keelt võrreldes 11-aastase kirjeldusega, seda alates visuaalist kuni lõhna ja maitseni. Võta sa nüüd kinni, kas vahepeal on muutunud vana Gambrinuse maitsetaju või siis õlleretsept või mõlemat. Igatahes on huvitav aeg-ajalt neid vanu radu uuesti üle käia.
---
säästupakkumistes mõnikord saadaval
---
pilt isetehtud

No comments:

Post a Comment