Tuesday, July 23, 2013

Bowman Stout

Bowman Stout (Wells & Youngs). pdl 0,5 l. alc 5,2 %. liigimääratlus: stout.

Tootjainfo: "Wells Bowman Stout (abv: 5.2%) was first brewed in the late 19th Century as Wells Family Stout. The Bowman name was introduced in the 1950's and since then the brand has been subtly altered to compliment the palate of today's stout drinker. It is brewed to a style and recipe that dates back to the 1700s. It owes its rich, rounded, creamy flavour and dark ruby colour to its roots."

Proofilpudel reljeefkirjadega, vapikujutisega hele disain ... kõik see jätab kuni korgini välja päris hea mulje. Muuseas, üks osa reljeefkirjast mõjub õllerevolutsionäärile äärmiselt sümpaatselt: "Independent family brewery".

Helepruun vaht on paks, tihe ja püsiv. Õlle värvus - vähese punakaspruunaka helgiga must. Aroomis domineerib kõrvetatud linnas, mida võib pidada lausa kohviseks.

Esmamekk on keskmisest kergem ja õrnalt magusakas-mõrkjas. Keskmaitse muutub üpriski jõuliselt kohviseks ja röstleivaseks. Lõppmaitse lisab siia iirisekommi ja kõrvetatud suhkru hapukat magusmõrkjust. Järelmekk jääb aga pisut üheplaaniseks - kõrvetatud linnased jäävad keelepärale üsna pikaks ajaks kinni.

Keskmise kehaga, õrnalt õlise paletiga, mõrkjas-magusa-hapuka buketiga tubli stout. Grilltoitude kõrvale või miks mitte ka lihtsalt küüslauguleivakestega sobiks üsna hästi.
-------
pilt siit

5 comments:

  1. Karmo, kas oled mõelnud selle peale, et anda õnnele ka oma hinne? Arvustused on toredad, aga mulle isiklikult meeldiks väga näha ka mingit skoori skaalal 1-10.

    ReplyDelete
  2. Aga siis tekib küsimus, et mida ma hindan? Nt praegu müüki tulnud Boon lambicute puhul pean ma kiitma nende märkimisväärset stiilipuhtust (magusatama pikalt laagerdunud krõbekuiv rüübe), ehkki isiklikult mulle pole see õllede alaliik üldiselt meeldiv. Nii et stiilipuhtuse eest peaksin andma 10, meeldivuse eest 1-2 punkti. Kas ma siis annan keskmise?

    Meie õllevõistlustel lähtun ma subjektiivsest meeldivusest, kui siin peaksin ma ilmselt objektiivne olema?

    ReplyDelete