Thursday, August 18, 2016

Black Ink And Blood Barrel Aged (Bourbon Edition)


Black Ink And Blood Barrel Aged (Bourbon Edition) (Mikkeller, Taani) pdl 0,75 l. alc 17,0% Ratebeeri liigimääratlus: "Imperial Stout" ja hinnang 62 punkti

Tootjainfo: "Brand new release! A co-lab beer with our buzzing friends from Crooked Moon Tattoo, Jacob and Jonas.
– Imperial Stout brewed with raspberries aged on Bourbon barrels
– Brewed at D’Proef in Belgium"

Suur pudel, tuhmpruun kämblaläljega silt.

Gambrinus ägiseb juba ette. Mõnust. Noh ja pisut ka hirmust. Aga see on sihuke mõnus hirm nagu lapsel enne jõuluvana tulekut. Et ei-tea-kas-salmid-on-peas. Aga kingid saad sa ju kätte ikka, seda ütleb ju kogemus :)

Põrlõnks-tumlunks. Sellist häält teeb öööööööööööööööömust vedelik. Tumepunanepruun. See on siis vaht. Ja KUI te näeks, kui teravat vahumustrit see klaasiseintele jätab, kui taandub. KUI taandub.

Aroom. Matke mu süda burboonivaadis. Aga ikka sellises, mille sees loksub keiserlik stout. Sest vaata kallis mööduja, kes sa miskipärast mu aiaväravast sisse vaatad, see "imperial stout" ei ütle antud õlle kohta midagi. Generalissimus-stout.

Aga nüüd tule ja istu mu aiamajakesse. Istu vaikselt ja jälgi, sest kohe hakkab hulle asju juhtuma. 

Esmamekk. Nätaki. Kassssa nägid, kuidas praegu mulle vastu keelt virutati? Nomuidugi, kus sa said näha, sest nätakas toimus mu suus. Aga näoilmest oleks ju võinud aimata? Vaarikakeedis on tahendatud poolnätskeks ... no kuidas sa torkad keelt tihke marmelaadi sisse?

Keskmaitse. Jolki-palki. Nagu oleks vaarikatünn vastu keel katki kukkunud ja katnud selle bituumeniga. Kirsibituumeniga. Millel omakorda on peal vaniljekoorik. Ja sees mulksub burboon. Kõrvetatud kasepahk. Kas sa ulataks selle veeämbri. Aitäh. Kuni ma seda tühjaks joon, kas tooksid uue, kaev on vaaaat seal õuenurgas. Hirmsasti ajab janutama see bituumen kas tead.

Lõppmaitse. Punase sõstra gutaliin. Kui sellega oma saapad sisse määrida, siis ei võta seda ükski hallitus ja isegi madu-ussid põgenevad tee pealt. Kas soovid proovida tilgakest oma saabastele? Ah et paljada varbad sandaalides. No siis ... aga ehk aitab see vedelik ka konnasilmade ja kommunaalmaksude vastu? 

Järelmekk. Vaata kui sa näed et ma õhku ahmin ja võõrapäraseid sõnu pobisen, siis ära arva et ma olen usuhulluse küüsi langenud. Hullus on lihtsalt siin klaasis. Arooniasiirupiga immutatud tubakas. Ja hullud on need mehed tõesti. Ma pean silmas noid, kes säänset vedelikku hiigelpudelitesse villivad. 

Aga nüüd mine ära. Või oota, võta ennem üks lõuatäis seda lauslollust, seda mustasõstra-tammetõru-tinktuuri. Kardad? Mõistlik. Väga mõistlik. Aga vaata vana Gambrinus ei ole seda mitte. Sest nüüd kui sa ära lähed, tiksun ma selle pudeli taga ilmselt kolm järgmist tundi. Vaatan tähti ja kuud ja räägin majahaldja ning puuvaimuga. Sest ma tunnen juba nende lähedust. Aga sina mine. Mine. Ja ära iial sellist jooki proovi. Lubad?
-------------
pilt isetehtud

1 comment:

  1. Tegelt on see jant suht keskpärane. Isegi nii keskpärane, et pandi ühel CBC üritusel vabalt linderist jooksma. Üle võlli väänatud katsetus Mikkeli poolt, millele on tattoo kuttide nimi külge kleebitud. Mis collabist juttu saab teha, kui deproefis õlu valminud?
    Valesti skaleeritud marjad, jaburalt palju vaati. Uhh, ökk!

    ReplyDelete