Tuesday, April 20, 2021

Treacle Treat

Treacle Treat (Van Moll, Holland) pdl 0,75 l. alc 10,5 %vol. Ratebeeri liigimääratlus: "Stout - Imperial" ja hinnang pole välja kujunenud. Untappd ütleb: "Stout - Imperial / Double" ja hinnang 4,13 punkti.

Tootjainfo: "Buffalo Trace barrel aged imperial stout brewed with fresh orange peel, black treacle, cocoa nibs and figs"

Suur pudel totakalt suure roosa vahaplönniga kaela otsas. Sildikujunduse kohta ei oska midagi mõistlikku öelda. Pruun vaht täidab üle poole klaasist ja püsib superkaua. Õlle värvus -  õudselt must.

Aroom. Esimese sõnana tuleb pähe sõna: "VÄÄRIKAS!" Jah just niimoodi, läbiva suurtähega ja kergelt kummardavana. Siin on vähemalt kolm kihti. Raskepärane puidune kirsine hapukas põhi, sellele lisanduv magus-kõrbenud melassine lakk ja kõige peal õrn suitsune poleerkiht. Kunagi varem pole võrdlus vana ja väärika mööbliga kohasem olnud!

Esmamekk. Jaaaa. Vaadake istuge nüüd sellesse tugitooli kamina juures, noormees ja kuulake natuke aega tule mühinat. Kas teate, kui palju öiseid lõkkeid kaugetes rännaklaagrites on selles helis, aegade algusest koobastest kuni moodsa aegade tele-kaminateni välja. 

Keskmaitse. Nüüd aga, noor sõber, võtke siit kausikesest ... jaa, just siit, selle madala kõverjalgse laua pealt, hõbetatud merekarbi seest tükike tumedat šokolaadi ja lubage ma kallan siia juurde klaasipõhja sõrmejagu tumedat rummi. Ärge öelge midagi, lihtsalt pange see tükike enda keelele sulama ja nuusutage rummiklaasi. Kuidas on? No vaaaaata sellest ma räägingi!

Lõppmaitse. Nüüd kui šokolaad on sulanud ja kogu suuõõne täitnud, võtke sellest teisest kausikesest poolkuivanud viigimari, avage see nagu peeker ja kallake klaasist tilgake sisse. Ja ikka - ei sõnakestki! - libistage see maius endale suhu, sulgege silmad ja tunnetage! Haaaaa, seda ma teadsin! Ma teadsin, et teie noorele näole ilmub naeratus!

Järelmekk. Ma vean oma järgmise honorari peale kihla, et te pole proovinud suitsutatud rosinaid, on ju nii! Nonäed, aga võtke siit täpselt viis tükki, asetage need keelepärale koos veel ühe tüki šokolaadiga. Mina omalt poolt annan väikese pontsaka hõbepeekri apelsinilikööriga, kallake ka see samasse ja ärge jummmale eest kohe alla neelake, las kogu see ilu seguneb ja saavutab uusi mõõtmeid! Ja nüüd, las ma sätin teie jalgade alla selle madala järi ja laotan peale villase pleedi. Lubage mulle, et järgmised pool tundi ei räägi te midagi. Las mina viskan kaminasse veel paar halgu ja siis vaikin minagi.

MEGA! Raskel ja luksuslikult MEGA. Ja aitab sellest jutust küll tänaseks, kas pole, mu noor sõber?
---
pilt isetehtud

No comments:

Post a Comment